סיפורי ילדים עם מוסר השכל
קיבצנו בדף זה סיפורים לילדים עם מוסר השכל מתוך האתר. סיפורים קצרים לילדים המסייעים בחינוכו של הילד למידות ותכונות טובות. זמן מצויין להקריא את הסיפור לילדים הוא לפני השינה. הורים רבים מספרים סיפור לילדיהם לפני השינה, ומה טוב להעשיר את זמן האיכות הזה בסיפור עם מסר, עם מוסר השכל חיובי.
כל סיפורי הילדים לקוחים מעולמם של הילדים ומחיי היומיום שלהם. בכל שבוע אנו מתמקדים במידה טובה המופיעה בפרשת השבוע ומעלים סיפורים לילדים העוסקים בנושא. לנוחיותכם, ריכזנו פה את כל הסיפורים. קריאה נעימה!
סיפור ילדים: מי זכתה בתואר "משפחה שכזאת"
סיפור בנושא ״משמעות מעמד הר סיני״, על משפחה ברוכת ילדים שזכתה בתואר "משפחה שכזאת" בזכות התנהלותה המיוחדת – התנהלות שבה יש משמעות להוראות, התנהלות הנראת להורים פשוטה ומחויבת, אך בעיני רבים כבר לא נראת מעשית.
סיפור ילדים: את מי מינה המנהל לשופט במשחק הכדורסל
סיפור בנושא ״פסיקת דין נקיה מנגיעות״, על מנהל בית ספר שבחר לשופט במשחק בין שתי קבוצות בבית ספרו מי שגילה רגישות גבוהה לצדק בנאמנותו לחוקי המשחק, וחשובה בעיניו האוירה הטובה במשחק ולא ההתנצחות בין הקבוצות.
סיפור ילדים: מי זכתה בתואר "אם השנה"
סיפור בנושא ״חיבת הנשים לארץ״, על אם לששה ילדים השייכת לגרעין התיישבות בנגב וגם מתנדבת כחברה בועד הגרעין, מה שדורש ממנה השקעה רבה בזמן ובארגון. ועדה מטעם ראש העיר בחרה בה לתואר "אם השנה", אלא שהיא סרבה לקבלו והעבירה, בהצעת פשרה, את התואר לכלל נשות הגרעין.
סיפור ילדים: את מי מינה ראש הממשלה לתפקיד שר האוצר
הסיפור הוא על ראש עיר שמונה להיות שר אוצר, בשל נקיון כפיו, ובשל השקיפות בה ניהל את ענייני העירייה.
סיפור ילדים: הפרס שקיבלה מנהלת בית הספר "דרכי נועם"
סיפור בנושא ״מנהיגות למופת״, על מנהלת בית ספר שהצטיינה מאד בניהול בית ספרה. ועדה מטעם העירייה ליוותה את בתי הספר בעיר, ובדקה את העשייה החינוכית של כל בית ספר על פי מדדים מיוחדים, לקראת תחרות יישובית על פרס החינוך של ראש העיר. המנהלת הביאה את בית ספרה לזכייה במקום הראשון בפרס החינוך השנתי.
סיפור ילדים: כוחה של מילה
סיפור בנושא ״כוח הדיבור״, על פעילות מיוחדת שהתקיימה בבית ספר בנושא הדיבור. לקראת סיום תקופת הלימוד והפעילות בנושא, הכריז מנהל בית הספר על מבצע "כוחה של מילה". תלמידים התבקשו לבחור מילה אחת היקרה להם מאד ונחשבת מרכזית בחייהם. המילה שזכתה בתעודת הוקרה היתה המילה "תודה" . הפעילות הפנימה בקרב התלמידים את חשיבות הדיבור והחשיבה הדרושה לפני כל התבטאות.
סיפור ילדים: מה היתה מתנת העירייה לבית הספר
סיפור בנושא ״בקשת שלום״, על ראש עיר שהכריז על פרס גדול שיוענק לבית הספר שיצטיין בהישגיו למניעת אלימות ולבקשת שלום. הפרס לא היה ידוע מראש, ובכל זאת התאמצו מאד תלמידים של אחד מבתי הספר לקיים פעילויות מיוחדות. הם אכן ראו פרי לעמלם הגדול. כל תלמידי בית הספר זכו ביציאה לטיול.
סיפור ילדים: העצה החשובה שיעץ המחנך לאבא
סיפור בנושא ״מתינות״, על הורה שהתייעץ עם המחנך של הבן שלו, על רקע מתח עם בנו בעניין הכנת שיעורי הבית. המחנך שהצטיין במידת המתינות ביחס לתלמידיו, הציע לאבא לנהוג כך עם בנו ביחס לשיעורי הבית, לא להגיב בכעס. האבא קיבל את הרעיון, יישם אותו, ותוך יומיים ראה שיפור בהתנהגות בנו. הוא הודה, כמובן, למחנך על עזרתו ועל עבודתו הנעשית מתוך מתינות רבה.
סיפור ילדים: "מישהו 'לחש לי באוזן: בהצלחה' "
סיפור בנושא ״ברכת הדרך״, על תלמיד שלא היו לו הלימודים קלים כלל וכלל. הוא חשש שבסוף השנה יקבל תעודה עם ממוצע ציונים נמוך. הוריו ישבו אתו וניסו לעודדו. באחת השיחות האלה נזכרה אמו שגם היא עברה קשיים דומים בבית הספר ומה שעודד אותה לאורך כל הדרך היתה ברכת "בהצלחה" שקבלה מאבא שלה. בכל צומת בחיים, גם לא הלימודיים, חשה כאילו עומד אביה לידה ולוחש לה באזנה – "בהצלחה". סיפור זה הרשים מאד את הילד והוא החליט להשתדל יותר ולהתאמץ להתקדם בלימודים. בבית הספר קבל עזרה, ויחד עם מאמציו, כשברכת "בהצלחה" של הוריו מלווה אותו תמיד, הגיע להישגים יפים.
סיפור ילדים: הנזק שנגרם לרונית מלשון הרע
סיפור בנושא ״לשון הרע״, על תלמידה שהתלוננה על חברתה שהציקה לה בהפסקה. המורה טיפלה בעניין, אך התלמידה לא היתה שבעת רצון מהטיפול, והחליטה שהיא מעוררת את זעמן של חברותיה לכיתה, במטרה שהן תתלוננה גם כן בפני המורה על אותה תלמידה. כך, שלמרות בקשתה-אזהרתה של המורה לתלמידה המתלוננת שלא תפנה בסיפור הזה לאף אחד ותסתפק בטיפול שלה – הפרה אותה תלמידה את ההוראה וסיפרה לשון הרע בהיקף חמור, מה שגרם נזק חברתי רב לתלמידה המואשמת.
סיפור ילדים: מהו סוד הצלחתו של גד כראש העיר
סיפור בנושא ״חשיבות הכוונה״, על ראש עיר שכיהן בתפקידו עשר שנים ולקראת הבחירות לכהונה חדשה של ראשות העיר, לא טרח להפיץ דפי פרסום על עצמו, אלא הסתפק במכתב אחד לכל התושבים בו פירט רשימה ארוכה של הישגים בעשר שנות כהונתו. לשואליו על הימנעותו מפרסום תעמולתי, השיב כי אין זו דרכו, אלא הדבר העיקרי בעיניו הוא חשיבה מתמדת בעשייה לטובת הציבור, ושאפיה לשיתוף מירבי של כל תושב בעשייה, כל אחד בהתאם לרצונו וכישוריו.
סיפור ילדים: בזכות מי הצליח המנהל בתפקידו
סיפור בנושא ״התלהבות מתפקיד״, על מנהל בית ספר חדש, שברוב התלהבותו חשב לבער כליל את תופעת השימוש במכשירי פלאפון לכל סוגיהם, והוציא, עקב כך, הוראה בה אסר על שימוש בכל מכשיר. תגובתו התקבלה בזעם בקרב כל התלמידים. לעזרתו, פנה אל חבר, מנהל ותיק, והלה מיתן את התלהבותו והציע לו לצמצם את האיסור למכשירים חכמים בלבד, שבהם טמונה עיקר הסכנה החינוכית. הפעם התקבלה ההוראה והוא יכל להמשיך את פעילותו כמנהל, ללא הפרעות.
סיפור ילדים: העונש שהחזיר את יוסי לכיתה
סיפור בנושא ״מידה כנגד מידה״, על תלמיד שגילה חולשה בכל פעם שפגעו בו. הוא נהג להרים יד על הפוגע, כתגובה. העונשים שהיה רגיל לקבל היו הרחקה מבית הספר לזמנים שונים. עונשים אלה היו שנואים עליו כי הרחיקו אותו מבית הספר ליום, יומיים ואף לשלושה. בהתערבות אביו, הסכים המחנך לשנות את העונש. מעתה, אם יהיה צורך להענישו על הרמת יד, יחויב לקיים תצפית על מגרש המשחקים של השכבה הצעירה, לאתר מצטיינים בהתנהגות שם, ולמסור שמותיהם למחנכת. עונש כזה הגיע, ואכן התלמיד לא התלונן עוד. עונש זה איפשר לו הישארות בתחום בית הספר עם חבריו, בהפסקות ובלימודים. היה זה עונש מהסוג "מידה כנגד מידה".
סיפור ילדים: איזו מתנה קבלנו מאבא ביום הולדתו
סיפור בנושא ״אמונה בפרנסה״, על אבא שפרנס את משפחתו בכבוד ודאג לכל צרכי בני המשפחה. בהגיעו ליום הולדת הארבעים, הפתיעו אותו בני המשפחה במסיבה מכובדת ומושקעת. הוא "לא נשאר חייב", ואף הוא הפתיע אותם במתנות גדולות: מתן חוג נוסף במתנ"ס לכל אחד מילדיו ושדרוג רמת התזונה בבית. מתנות אלה מגדילות את ההוצאה החודשית של המשפחה, אך כתגובה לתמיהת ילדיו: "מנין יבא המימון להוצאות אלה?", השיב שהוא מאמין בפרנסה מהבורא, כל עוד הוא לא "משתגע" בהוצאות מיותרות, אלא כאלה שיוסיפו בריאות ושמחה לכל המשפחה.
סיפור ילדים: הדרישות המיוחדות של נבחרת בית הספר
סיפור ילדים cbuat "קדושת הכוהנים"' על נבחרת כדורסל של בית ספר שזכתה בתחרות יישובית ולקראת המשך דרכה לתחרות המחוזית, ביקשה להציב שלטים מסביב למגרש הספורט ובהם היגדים הקוראים להתנהגות ראויה במהלך המשחקים, חברי הקבוצה ראו חשיבות רבה בהתנהגות נאותה כחלק בלתי נפרד מהאימונים להצלחה בתחרות.
סיפור ילדים: מה תרמה לי תכנית "והדרת"?
הסיפור הוא על תכנית "והדרת" – מפגשים בין תלמידים וותיקים – שהתקיימה באחד מבתי הספר. בסיום התכנית הביעו התלמידים והוותיקים את שמחתם ואת שביעות רצונם מההיכרות ההדדית שהיתה ביניהם.
סיפור ילדים: העזרה המיוחדת של משפחת כהן במסיבת יום ההולדת
סיפור בנושא ״נזק באכילת דם״, על משפחה שעמדה לסיים תהליך גיור, אך זמן קצר לפני כן קיימה מסיבת יום הולדת לאחד מילדיה. היה חשש לבעיה של אכילת מאפה אסור (מאפה שנאפה על ידי גוי אסור באכילה). תושייתה של אחת מאמהות התלמידים הביאה את הפתרון: הצעתה לאם המשפחה לעזור לה בהכנת העוגה התקבלה בשמחה.
סיפור ילדים: מה עמד מאחורי ההצלחה של הדס בנאום שנשאה
סיפור בנושא ״סמליות בטהרה״, על מורה שנתנה לתלמידתה תפקיד המהווה תיקון באופן סמלי לחטא לשון הרע שנכשלה בו. תפקיד התלמידה היה להנחות את המסיבה בערב סיום שנת הלימודים. לצורך זה הכינה בעזרת המורה ואימה נאום פתיחה וקטעי קישור. התלמידה גילתה בערב זה כישרון מיוחד וזכתה על כך לשבחים. כוח הדיבור שבו השתמשה במהלך השנה לחטא לשון הרע, זכה לתיקון בצורת הנאום וקטעי הקישור שהגישה התלמידה.
סיפור ילדים: מדוע לא כעסו התלמידים כשקבלו את העונש
סיפור ילדים בנושא ״מידה כנגד מידה״, על תלמידים שנענשו בעונש חמור על ידי המנהלת, אך לא כעסו ולא הביעו כל התנגדות, אלא בצעו אותו בקבלה מלאה, מפני שהמנהלת טרחה להסביר להם את הקשר ההגיוני והחינוכי בינו לעברה שבצעו, בינת "מידה כנגד מידה".
סיפור ילדים: מדוע נתן יוסי מתנה למנהל
סיפור ילדים בנושא ״צידוק הדין״, על תלמיד בבית ספר שהיתה בו רגישות לעוולות. הוא נהג להעניש בעצמו ילדים שפוגעים בחבריהם. מאחר וכמובן אין זה הנוהל הראוי, בכל פעם שהעניש, נענש. קשה היה לו להבין זאת, אך לאחר הסבר ממושך הצדיק עליו את הדין ואף נתן מתנה למנהל שהענישו.
סיפור ילדים: מדוע אסף נועם הרבה קנקלים?
סיפור בנושא ״בריחה מגזל״, על משפחה שנערכה לשטיפת המכונית, אך הצעה של אחד מילדי המשפחה להקלה על העבודה על ידי משיכת מים מברז כיבוי צבורי – לא התקבלה אצל האב, וגם, בהמשך, לא הסכים האב לקחת קנקלים ממיכל מיחזור, בטענה שהמשליכים התכוונו להפיק מיחזור מהקנקלים ולא שיעמדו לרשות כל המעוניין.
סיפור ילדים: מדוע החזיר שר הפנים את ראש העיר לתפקידו?
סיפור בנושא ״אחריות מנהיג״, על ראש עיר שגילה אחריות גדולה על מחדל בעירו. לאחר היבחרו לתפקיד ראש העיר, הגיע להסכם עם תושבי העיר לשתף פעולה עם העירייה בנקיון העיר. ההסכם לא התקיים כל כך מצד התושבים והדבר גרם להצטברות גדולה של אשפה. בלחץ חברי מועצת העיר הגיש ראש העיר את התפטרותו, אך במקביל פרסם מכתב לציבור התושבים בו הסביר שגם להם יש חלק במצב העגום שנוצר. שר הפנים התערב בדבר ולאחר בדיקה יסודית החליט שאין הצדקה מוסרית להתפטרות ראש העיר ובקשו לחזור לתפקידו.
סיפור ילדים: "כולנו דרום תל אביב"
סיפור בנושא ״ערבות הדדית״, על החלטתם של תושבים מצפון תל אביב להגיע מדי יום, בתורנות, לשכונה בדרום תל אביב, לגן המשחקים, ולגרום לתושבי השכונה תחושת בטחון מפני המסתננים הגרים שם, ובכך לאפשר להם גם להמשיך ליהנות מגן המשחקים מדי יום.
סיפור ילדים: מה תרמו נשות הקהילה לבניית בית הכנסת?
סיפור בנושא ״חכמת נשים״, על קהילה שבעקבות גידול במספר המתפללים החליטו להרחיב את בית הכנסת בכוחות עצמם. גם הנשים השתתפו במאמץ הזה. הן יזמו תרומה מיוחדת לבית הכנסת המתחדש – לארוג בעצמן פרוכת מיוחדת לארון הקודש. בעזרת אחת מחברות הקהילה, למדו את המלאכה וארגו פרוכת מיוחדת שהוכנסה לבית הכנסת בחנוכתו.
סיפור ילדים: מזל טוב לדודתי חמדה
סיפור ילדים cbuat "כוחה של תפילה"" על בחורה רווקה שציפתה שנים רבות למצא את בן זוגה, הרבתה להתפלל על כך, ויום אחד זכתה למצא את זיווגה, כשלתפילותיה הצטרפו גם תפילות תלמידים.
סיפור ילדים: את מי בחר שר הפנים לניהול העיר רקפת?
סיפור בנושא ״אחריות מנהיג״, על מנהל בית ספר ששר הפנים גילה בו מידות מיוחדות התואמות את הצרכים של ניהול עיר. כשיום אחד נאלץ לפטר את אחד מראשי הערים, פנה בבקשה למנהל זה לקבל על עצמו ניהול זמני של אותה עיר. לאחר התלבטות והתיעצות, הסכים המנהל לקבל את התפקיד.
סיפור ילדים: את מי מינה ראש העיר להכין את "עצמאות 70"?
סיפור בנושא ״נאמנות להוראות״, על מנהל בית ספר שנהג בנאמנות יוצאת דופן ביחס לתפקידו, בכל הקשור לכספי צבור. ראש עירו, שחיפש אדם אחראי לניהול חגיגות "עצמאות 70", בחר בו כמתאים לתפקיד.
סיפור ילדים: מנהל בית הספר ש"נחטף" בשואה
סיפור בנושא ״גנבת נפש״, על מנהל בית ספר שעמל במשך שנים רבות למצא את מי ש"חטף" אותו בשואה, החביא אותו בביתו והצילו מידי הפולנים בתקופת מלחמת העולם השניה. לאחר שנים מצא אותו והזמינו לבית הספר למעמד הוקרה על המבצע שבו הציל עשרה ילדים יהודים.
סיפור ילדים: השופט של הכיתה
סיפור בנושא ״תכונות השופט״, על "ועדת גישור" המורכבת מתלמידים שהוקמה בבית ספר עקב ריבוי מריבות בהפסקות. הועדה תפקדה יפה, אך אחד מהם הצטיין במיוחד בשתי נקודות שאפיינו את תפקידו: גבורה ואמת. הוא לא חשש מלהביע את דעתו גם כשהפונים לועדה הרימו קולם וכדומה. כמו כן חתר לאמת בבדיקה מדוקדקת של פרטי האירוע שהגיע לועדה. בכך זכה לתואר "שופט הכתה", שהעניקו לו חבריו.
סיפור ילדים: המורה שהתמנתה לניהול בית הספר, בהפתעה
סיפור ילדים בנושא ״ענווה״, על ועד הורים שחיפש מועמדת מתאימה לניהול בית הספר. אחד ההורים הציע את המורה לאומנות של בית הספר. בחשיבה ראשונה דחו השומעים את ההצעה, מאחר ואין לה נסיון בחינוך, אך כששמעו על מידת הענווה שבה, העריכו זאת מאד וראו במידה זו חשיבות בסיסית לתפקיד כה אחראי. בסופו של דבר היא התקבלה להפתעת רבים.
סיפור ילדים: מדוע קיים אבא את ההבטחה רק לאחר שלש שנים?
סיפור בנושא ״קיום הבטחה״, על ילדים שבקשו מהוריהם כ"מתנת אפיקומן" משותפת, לעבור דירה מדרום הארץ לצפונה. ההורים שקלו זאת והחליטו בחיוב, אלא ששמרו בסוד את מועד קיום ההטחה. במשך כשלש שנים התארגנו ההורים לביצוע המשימה, ורק כשהשלימו את כל התהליך בשרו לילדיהם על יום המעבר ובכך קיימו ההורים את הבטחתם.
סיפור ילדים: מדוע פיטר ראש העיר את יואב נהג ההסעות?
סיפור בנושא ״הכבדת הלב״, על ילדים שסבלו מהתנהגות לקויה של נהג הסעות שלהם, שבכל פעם שהתלוננו עליו, "שלף מכיסו" הסבר ותירץ עצמו בתירוצים שונים. אך, התערבותו של אחד האבות הביאה להשעיית הנהג מתפקידו.
סיפור ילדים: ה"שוטר" ללא מדים שבשכונה
סיפור בנושא ״רדיפת צדק״, על ילד שבכל יום בדרכו הביתה ניטפל אליו ואל חברו אדם זר שרגיל היה לשבת במסלול דרכו הביתה. כשנודע הדבר לאביו של הילד, טיפל מיידית בבעיה ואף הגיש נגדו תלונה.
סיפור ילדים: יקיר הרצליה שסרב להגיע לטכס
סיפור "חסד של אמת", על איש חסד מיוחד שלאחר פעילות רבת שנים החליטה עיריית הרצליה להעניק לו תואר 'יקיר הרצליה' בטכס מכובד, אך הוא סרב להגיע לטכס, וראש העיר ציין שבכך מתבלטת אישיותו וסגנון פעילותו שנעשתה ללא כוונת רווח כל שהוא, בחינת "חסד של אמת".
סיפור ילדים: מי זכה במקום הראשון ב"מרתון אנגלית"?
סיפור בנושא "הכל לטובה", על הורים שנמנעו מ"לעזור" לבתם בשיעורי הבית, במטרה להביאה להתאמץ ולעשותם בעצמה. הם היו עקביים בכך, ובזכותם הגיעה בתם למקום הראשון במרתון הבית ספרי.
סיפור ילדים: ההסבר של דן להצלחתו המופלאה
סיפור בנושא "ענווה", על תלמיד שהגיע להישגים יפים במיוחד בלימודיו, אך, כשנשאל ונשאלו הוריו על הרגלי הלמידה שלו בבית, בחר לציין שאת ההצלחה הוא תולה בעיקר בלימוד שלו עם החברים (שהתבקש על ידי המורה לחזקם) ולא במאמציו הוא. הלימוד עם החברים היווה עבורו הזדמנות טובה לבדוק באיזו רמה הוא שולט בחומר, ואם הוא זקוק עדיין לחזור עליו. המורה ששמעה זאת אמרה בתגובתה שהיא מגלה כאן מידת ענווה שהתלמיד מצטיין בה.
סיפור ילדים: באיזו שעה חזר המדריך הביתה?
סיפור בנושא "אחריות", על קומונר, מדריך ראשי של סניף בני עקיבא, שבמוצאי שבת "ארגון", לאחר קיום טכס חשיפת שם השבט החדש, דאג לפיזור כל החניכים לבתיהם בבטחה, בעזרת חניכים בוגרים שליוו את הצעירים. בתום הפיזור התברר שנותר תלמיד אחד שאיחר את הליווי והיה צורך לדאוג לליוויו הביתה. המדריך עשה זאת בעצמו, ולאחר סריקה בשטח לוודא שהכל שב למקומו, ליווה את החניך עד ביתו, מתוך תחושת אחריות לכל אחד מחניכיו.
סיפור ילדים: מדוע פוטר ראש העיר?
סיפור בנושא "חנופה לרשעים", על ראש עיר שהחניף לעבריינים בעירו ולא טיפל כמתחייב בתלונות תושבים שהגיעו אליו ביחס להתנהגותם. יוזמה של ועד אחד השכונות הביאה לפיטוריו.
סיפור ילדים: המהפך שהביא להצלחה
סיפור בנושא "קנאה חיובית", על ילדה שפיתחה יחס חברות יפה עם חברתה לכיתה, אך יום אחד, כשההצלחה הלימודית של חברתה היתה גדולה, ונוצר פער לימודי גדול בין אותה חברה לבינה, התחיל רגש קנאה להשפיע עליה והיא הלכה והתרחקה ממנה. בהשפעת אימה, ששוחחה איתה ארוכות על קנאה חיובית, הסכימה לראות את ההצלחה של חברתה כגורם מדרבן ומעודד. וכך, תוך תקופה קצרה, הלכה והתקדמה בלימודים ויחסי החברות הטובים חזרו כבעבר.
סיפור ילדים: פרס ראש העיר להצלחה בחינוך
סיפור בנושא "חינוך" על משפחה שההורים בה חינכו את ילדיהם לקריאה מרובה של ספרים. המאמץ וההשקעה הניבו פרי. המשפחה זכתה לפרס ראש העיר במבצע "קורה שאני קורא", על כבישת שיא בקריאה.
סיפור ילדים: בזכות מי הגיעה משפחת כהן בזמן לשבת?
סיפור בנושא "חסד של אמת", על חסד בדרכים, כשנהג נתקע עם רכבו וציפה לעזרה בהחלפת גלגל שהתפנצ'ר. לפתע, עצר רכב, ממנו יצא נהג והציע עזרתו. תוך מס' דקות סיים מלאכתו ומיהר לעזוב את המקום כשהנהג הנעזר לא הספיק להודות לו כראוי וודאי לא לדעת את זהותו. ניתן להגדיר חסד זה כחסד של אמת, כי הוא לא השאיר אחריו עקבות לאפשר להשיב לו כגמולו הטוב.
סיפור ילדים: מדוע לא מענישה המורה את יערה?
סיפור בנושא "לימוד זכות", על תלמידת בית ספר הידועה כתלמידה טובה, אך במהלך שנת הלימודים קרה שאיחרה להגיע לבית הספר שלוש פעמים רצופות. חברתה לכיתה מיהרה לחשוב שאין לה סיבה מוצדקת, אך המורה הוכיחה אותה שעליה ללמד זכות ולחשוב שאולי כן יש לה סיבה מוצדקת. אכן, המורה ידעה את הסיבה: באותם ימים ליוותה את אחותה לגן הילדים מדי בוקר כעזרה לאימה שנסעה ללדת.
סיפור ילדים: האם היתה מסיבת "בר מצווה" ליוסי?
סיפור בנושא "עין טובה", על משפחה שבקרה במרכז קליטה וקבלה בשמחה פניהם של עולים חדשים. בביקור שמעו מרכז הקליטה על מצבם הכלכלי הקשה של העולים, שעלו ארצה ללא רכוש. אחד מילדי המשפחה שהגיע לגיל 12 ביקש את רשות הוריו לוותר על מסיבת בר המצווה שלו העתידית, ולתרום את הכסף שיועד לה לעולים החדשים. לאחר התרגשות רבה של ההורים והבעת הערכה לבנם על החשיבה הבוגרת והגדלות שבה, הסכימו להחלטתו.
סיפור ילדים: מה גרם לתאונה של משפחת לוי?
סיפור בנושא "שכרות", על משפחה שעברה תאונת דרכים, כתוצאה משיחה במכשיר הפלאפון, למרות שהיתה זו דרך הרמקול. האבא עובד כנהג אמבולנס במד"א. כשהתאוששה המשפחה כינס את כולם ותאר את תחושותיו. נסיונו מפינוי נפגעי תאונות כתוצאה משיחות מכשיר הפלאפון והתאונה שעברה המשפחה הביאו אותו למסקנה שחייבים להשבית את המכשיר למשך כל הנסיעה.
סיפור ילדים: מה הפסידה ומה הרוויחה נועה מחוג בלט?
סיפור ילדים בנושא "צניעות", על בת שהשתתפה בחוג בלט ובהופעת הסיכום בפני הקהל בקשה להימנע מלהשתתף, כי ראתה בהופעה בפני גברים ובנים חוסר צניעות. אימה פנתה בבקשה למתנ"ס לקיים אירוע נוסף לנשים ובנות בלבד. לאחר שהתחייבו לרכישת 200 כרטיסים, הסכים המתנ"ס, ואכן התקיימה הופעה נוספת. בכך זכתה הבת גם להופעה וגם לאפשר לעוד בנות ואמהות שלא רצו להשתתף באירוע הפתוח, לבא על סיפוקן.
סיפור ילדים: מה היתה הבעיה בענפי הסכך שגזם אבי?
סיפור בנושא "צדק מוחלט", על תלמידים שקבלו רשות לגזום ענפים לסכך משדרה ציבורית עבור ותיקים. אחד התלמידים שלא שמע את האזהרה שלא לגזום מענפים אחרים, הלך לרחוב סמוך וגזם מעצים אסורים. כשהתגלה מי עשה זאת, הסביר לו המחנך כי עליו להענישו, למרות שלא שמע את האזהרות, מאחר ואיסור גזל בכלל חמור, ועוד יותר – גזל רבים. בקשות התלמיד להקלה בעונש לא התקבלו, בגלל חומרת העברה.
סיפור ילדים: עונש קשה לעברה קטנה?!
סיפור בנושא "כפיות טובה", על ילדה שחשבה להעניש את אחותה על מעשה לא טוב שעשתה לה. לאחר שאימה הזכירה לה את הטובה שגמלה לה אחותה זו, ולכן תיחשב תגובתה ככפיות טובה, חזרה בה מכוונה זו.
סיפור ילדים: מיהו ה"אבא" של השכונה?
סיפור בנושא "שבט רוחני", על רב שכונה שיזם פעילות לילדי השכונה בחופשת הקיץ, כשראה שהם משועממים. הוא זכה להערכה רבה מצד ההורים וכשנודע הדבר למנהל מחלקת חינוך של העיר, החליט לקיים טכס הורה לכבודו.
סיפור ילדים: מהו סוד הצלחתו של אורי אב הבית?
סיפור בנושא "חובת ההתבוננות", על אב בית שזכה לשי ולתעודת הוקרה, על כך שבית ספרו נראה תמיד יפה ונקי. במסיבה שנערכה לכבודו, גילה את "סודו": "התבוננות". הוא מתבונן לעתים קרובות בעבודתו ומשתדל לתקן, לשפר, את הטעון תיקון ושיפור.
סיפור ילדים: מי היה הילד השמח ביותר השנה?
סיפור ילדים בנושא "השמחה כעיקרון", על היכרות של משפחה ישראלית עם משפחת עולים דרך בנם הצעיר. מתברר לוותיקים שהעולים שמחים בעצם עלייתם ארצה שמחה ערכית פנימית, ושמחה זו מחפה על קשיי היום-יום, כמו צפיפות בבית, אי עבודת ההורים במקצועותיהם החופשיים ועוד.