"חני, הגיע הזמן שתבקרי גם את אצלי", פנתה נועה אליה בנימה של ביקורת. חני ונועה הן חברות טובות הלומדות בכתה ה'. כדרכן של חברות, נוהגות הן להיפגש כמעט מדי יום לאחר הלימודים. משחקות, מטיילות הולכות יחד לספריה וכל מה שעולה בדעתן.
"נועה, אין בעיה. אעשה את זה בשבוע הבא"
"כן, כך אמרת גם לפני שבועיים ולפני שלושה שבועות, את מבטיחה ולא מקיימת…"
"הפעם, בטוח שאבוא"
בעצם, לא כל כך מתחשק לחני להגיע לביתה של נועה, כי בביתה של נועה לא תמיד מסודר. צפוף ואין פינה מיוחדת למשחקים, אלא צריכים לפנות דברים כדי להשיג פינה מתאימה. לנועה יש ארבעה אחים ואחיות קטנים, כך שבדרך כלל פינת המשחקים לא מסודרת…
"אמא, יש לי הפתעה בשבילך, בעצם יותר בשבילי…חני הבטיחה לבא אלי בשבוע הבא, ביום שני. את זוכרת שהיא הבטיחה כבר כמה פעמים? אבל הפעם, היא כמעט נשבעה לי שתבוא"
"וואי, איזה כיף! לא רק את שמחה, גם אני. אני שמחה בכל ביקור של חבר של הילדים שלי."
"אמא, אבל, את יודעת, הבית שלנו לא תמיד מסודר…"
"אל תדאגי, נועה, אתם תגיעו הביתה ולא תכירו אותו…כן, אפילו את תתפלאי ממראה הבית ביום הזה"
אמרה ועשתה. ביום שני, המיועד לביקור, השכימה קום אמא של נועה, כדרכה. נוהגת היא לומר לחברותיה שהשעות הטובות לעבודה בבית הן שעות הבוקר המוקדמות, כשכולם עדיין ישנים, אין טלפונים, הכל שקט ורגוע. לאחר שסיימה את עבודות הבית הרגילות, פנתה לפינת המשחקים, סידרה על המדפים את כל הספרים והמשחקים ששיחקו בהם הילדים ביום אתמול והפינה חזרה להיראות כמו שמזמן לא נראתה. בנוסף, העבירה ניגוב לרצפה והשוותה למקום אוירה נעימה לכל הנכנס לפינה.
נועה חזרה מבית הספר בשעה שתיים בצהריים. עד השעה ארבע הספיקה לאכול ולהכין שיעורי בית, בכך הכינה את עצמה לביקור המיוחל של חני חברתה. השעה ארבע הגיעה ועימה מגיעה גם חני. השמחה בבית גדולה. גם האחים והאחיות של נועה שותפים לשמחה ומקבלים את פניה בחיוכים.
"חני, ברוכה הבאה. אנחנו שמחים מאד שהגעת לבקר אצלנו. נשארה עוד מנה אחת של מרק כתום, אולי תרצי לטעום? אגב, זה מרק שנועה עזרה לי להכין אותו. אתמול אחר הצהריים נתתי לה דלעת וגזר לקלוף, הכנסתי אותם לסיר, הוספתי תבלינים ומים, שעה על האש, והנה לנו מרק מוכן"
"תודה לך אמא של נועה, אני שבעה, רק עכשיו סיימתי ארוחת צהריים שהכינה אמא שלי"
זהו. סוף סוף הגיעה חני לבקר אצל נועה. את תוכן הביקור תכננה נועה מבעוד מועד, כך שכל רגע נוצל…תחילה הלכו לספריה, החליפו ספרים. חזרו הביתה קראו כמחצית השעה ואז פנו למשחקי חברה שונים: דמקה, "סולמות וחבלים" והנה הגיעה שעת הערב.
"חני, אשמח מאד אם תאכלי אתי ארוחת ערב?"
"בשמחה, רק אתקשר קודם לאמא שלי לבקש רשות"
אמא של חני אישרה לה, ואז החלו יחד להכין את הארוחה. נועה כבר מתורגלת בהכנת ארוחת ערב בעצמה, כולל חביתות. היא הכינה באותה הזדמנות גם לאחים שלה. השולחן ערוך וכולם ניגשים לארוחה. אמא של נועה היא מיוחדת בגישה החינוכית שלה. היא מנצלת את הביקורים של חברי הילדים להרעיף שבחים על ילדיה בפניהם.
"בתאבון לכולם" פנתה אמא של נועה לכל הסועדים. "חני, אני חייבת לספר לך על העזרה של נועה בבית. כבר בבוקר, היא קמה ראשונה, לפני האחים שלה. בזמן שהם מתארגנים לקום, היא מצטרפת אלי למטבח ועוזרת לי להכין שתיה חמה עם קורנפלקס לכל האחים שלה. בדרכה חזרה מבית הספר, היא מגיעה לגן "כלנית" ומלווה את אחיה יוסי הביתה. בקיצור ילדה מקסימה."
"גם אני רוצה לספר לך על החברה נועה בבית הספר" מיהרה חני להגיב."היא המתנדבת הקבועה לכל עזרה למורה שלנו. בהפסקות הא מאד חברותית. ובקיצור, היא מאד אהובה על החברות בכיתה. מה שסיפרת לי עכשיו נתן לי להבין שאת כל זה היא פשוט מקבלת מהבית"
חני חזרה הביתה עם חויות רבות מהביקור.
"איך היה אצל נועה?"
"מקסים. איזו אמא מיוחדת יש לנועה…!"
למחרת, חיכתה לאמא של חני הפתעה גדולה. הביקור אצל נועה השפיע מאד על חני והיא החליטה לשנות כמה דברים מהרגליה בבית. היא החליטה להפסיק להתלונן בפני אמא שלה על כל מיני דברים קטנים, קיבלה על עצמה לשמור על סדר ונקיון בבית ואפילו לשאול את אמא שלה: "אמא, מה יש לעזור היום בבית"
"חני, מה קורה? אני מרגישה שמאז הביקור אצל נועה קיבלתי ילדה חדשה… כל הכבוד לך, מתוקה שלי. אומר לך את האמת: החזרת לי את הכבוד שלי כאמא"
הצעת דיון
- מדוע דחתה חני את הביקור אצל נועה מספר פעמים?
- האם שמחה חני בביקור אצל נועה? מדוע?
- מה גרם לחני לשנות הרגלים, לעזור בבית?
- תנו שלוש דוגמאות לכיבוד הורים.
הייתי שמחה אם היו גם מדי פעם סיפורים מותאמים לגיל הגן…
תודה!
תודה לך ורד על התיחסותך
אנחנו, בשלב זה, צוות מצומצם. ולכן בחרנו לכתוב תכנים המתאימים לרוב הילדים, כלומר לגילאי ביה"ס היסודי.
נקוה שבעתיד יתאפשר הדבר, נשמח לקבל רעיונות
צוות "מידה טובה בפרשה"